Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges.
Opslaget vises udelukkende som reference
Du er nysgerrig, analytisk, effektiv og tager gerne imod
udfordringer og kan levere i høj kvalitet. Du har lyst til at arbejde med
finansielle opgaver relateret til udlandsområdet. Er det dig - så tilbyder vi
dig lige nu en unik mulighed for at blive en del af et stærkt team bestående af
9 dygtige og engagerede kollegaer, som arbejder med udenlandsk
betalingsformidling og andre relaterede opgaver i et uformelt miljø.
Om jobbet
Du bliver en del af Udlandsafdelingen i AL Markets, som
har ansvaret for at håndtere og rådgive om udenlandske betalinger samt at være
med til at sikre at banken overholder relevant lovgivning på området.
Udlandsafdelingen har derudover både en række faste
opgaver relateret til udlandsområdet samt sagsbehandlings- og projektopgaver,
som løses på ad hoc basis.
Du bliver medarbejder i Udlandssekretariatet, der er
ansvarlig for opgaver inden for følgende områder:
- Løser fast tilbagevendende opgaver af forskellig karakter
i relation til udlandsområdet og administration af udlandsrelaterede produkter.
- Behandler opgaver i relation til korrespondentbanker og
RMA-modparter; herunder inputgiver til KYC samt beregne og afregne indtægter og
omkostninger vedrørende finansielle modparter.
- Skriver og vedligeholder forretningsgange og arbejdsbeskrivelser
samt andre dokumenter.
- Være med til at definere, udvikle og teste forskellige
løsninger f.eks. i relation til IT-afdeling og BEC.
- Bearbejdning af større datamængder til rapportering og
analyse.
- Deltage i udvikling og implementering af nuværende og
fremadrettede reguleringer i det finansielle marked inden for betalingsområdet.
Det kræver indsigt i de forskellige betalingssystemer, løsninger og at banken
overholder relevant lovgivning.
- Afhængig af din profil, kvalifikationer og kompetencer
kan du ligeledes blive involveret i betalingsinfrastrukturprojekter i sektoren
samt involvering i datacentral-opgaver og projekter (BEC).
I udlandsafdelingen arbejder vi med både selvstændige og
teamorientererede opgaver. Du skal have en grundlæggende forståelse for
udenlandske betalinger, da det er omdrejningspunkt for en stor del af
Udlandsafdelingens arbejde. Du vil blive inddraget i en bred pallette af
opgaver, og du skal derfor gerne kunne lide at skifte mellem drifts- og
udviklingsopgaver, der varierer hen over måneden. Der er en portefølje af faste
driftsopgaver, der skal håndteres, og derudover indgår du i sagsbehandlings- og
projektopgaver af varierende karakter og omfang.
Hvem er du
Vi forestiller os, at du har en uddannelse og praktisk
relevant erfaring inden for den finansielle sektor. Det kan også være, at du er
nyuddannet med en relevant akademisk uddannelse på fx bachelorniveau og har
interesse i at arbejde med varierende opgaver inden for udlandsområdet.
- Du er ikke nødvendigvis verdensmester i udlandsområdet på
forhånd, men har du et grundlæggende kendskab til området eller til relaterede
arbejdsområder, vil det naturligvis gøre det nemmere. Du skal have en naturlig
interesse i betalingsområdet.
- Du har en struktureret, analytisk og selvstændig tilgang
til dine opgaver og vægter fagligheden højt.
- Du har gode samarbejdsevner og kan formidle komplekse
emner på en enkel og overskuelig måde i både skrift og tale. Dine gode
kommunikationsevner vil bl.a. komme i spil, når du samarbejder med kolleger med
forskellig baggrund og erfaring.
- Du motiveres af at lære nyt og blive udfordret i
dagligdagen. Som person er du nysgerrig og du har en positiv tilgang til
opgaverne.
- Du kan tale og skrive flydende dansk og engelsk.
- Du er god til Word og Excel.
- Du kan sætte dig ind i komplekst stof og være med til at
optimere eksisterende processer og arbejdsgange. Du skal have flair for at
optimere og implementere sagsbehandlingsopgaver og projekter.
- Det er en fordel - men ikke et krav hvis du har
kendskab til BECs systemer samt SWIFT og betalingssystemer som EBA og TARGET.
Hvem er vi
Udlandsafdelingen er en del af AL Markets, der består af
Handelsområdet, Operations & Finansielle Institutter, Kapitalforvaltningen
samt Private Banking og Specialister.
I Udlandsafdelingen er vi i alt 9 medarbejdere og vi
holder til i lækre nyere lokaler i bankens hovedkontor, Panoptikonbygningen,
Vesterbrogade 5, på 1. sal kun 2 min. gang fra Hovedbanegården. Vi lægger vægt
på ansvarlighed og kvalitet i vores arbejdsopgaver, og vi har en uformel
omgangstone og god stemning.
Det bliver du en del af
I Arbejdernes Landsbank bliver du del af en kultur, hvor
stærke værdier som ordentlighed, fællesskab og åbenhed er i fokus. Derudover
kan du se frem til at blive del af:
- En arbejdsplads hvor arbejdsglæden og
medarbejdertilfredsheden er blandt de højeste i sektoren
- En bank som 13 år i træk er kåret til danskernes
foretrukne bank
- En flad organisationsstruktur med hurtige beslutningsprocesser
- En vækstorienteret organisation, hvor der er rig mulighed
for at udvikle sig både fagligt og personligt
Du får desuden en lang række medarbejdergoder, som bl.a.
omfatter sundhedsforsikring, tandforsikring, ekstra ferietillæg og en
bonusordning.
Vil du vide mere
Hvis du ønsker at vide mere om stillingen, er du
velkommen til at kontakte Chef for AL Markets Udland, Brian Skjærbæk Rasmussen
på telefon 38484511 eller e-mail: BSR@al-bank.dk.
Hvis jobbet matcher dig, glæder vi os til at modtage din
ansøgning og dit CV hurtigst muligt - ansøgningsfristen er den 6. december. Der
vil løbende blive holdt samtaler med relevante kandidater, så tøv ikke med at
sende din ansøgning.