Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges.
Opslaget vises udelukkende som reference
Vi søger to ildsjæle inden for IT-sikkerhed, der vil
bidrage til at danskerens foretrukne bank for 13. år i træk fortsat kan give
vores kunder den bedste oplevelse, fordi vi løbende udvikler, implementerer og
kontrollerer IT-sikkerhedsforanstaltninger.
Jobbet
Du bliver en del af et mindre nyoprettet team i bankes IT
Sikkerhed og beredskab, med beliggenhed i Glostrup, på to medarbejdere og der
er derfor gode muligheder for at bidrage til opbygningen af teamets kompetencer
og processer.
Teamet har ansvaret for den operationelle del af bankens
IT Sikkerhed og beredskab, hvilket betyder at vi skal sikre vores IT
sikkerhedsstrategi bliver korrekt implementeret, eksekveret og kontrolleret.
Vi har stort fokus på opfølgning på nogle af bankens
største outsourcing aftaler, primært aftaler med BEC Financial Technologies og
Microsoft, og du skal bidrage til at teamet øger bankens efterlevelse af de
krav, der stilles til IT Sikkerhed, beredskab og opfølgning på outsourcing.
Særligt kontrol og rapportering på den operative del af IT-Sikkerheden vil fylde
i din rolle. Det skal sikre et stærkt grundlag for afdelingen, som effektivt
sikrer at banken løbende har den tilstrækkelige IT-Sikkerhed.
Dine arbejdsopgaver er forskelligartede og indebærer
bl.a.:
- Compliance i form af afdækning, implementering og
efterlevelse af nye krav fra SIFI, EBA, ledelsesbekendtgørelsen mv.
- Optimering, sikring og opretholdelse af
sikkerhedsniveauet i banken gennem tilrettelæggelse og udførsel af
awarenesskampagner
- Kontrol af bankens sikkerhedsforanstaltninger og sikring
af dokumentation.
- Rapportering af operationelle hændelser på IT-området.
- General udvikling af rapportering fra first line of
defence til second line of defence
Din profil
Vi lægger vægt på, at du trives i et mindre team, hvor
alle bidrager i det daglige operationelle arbejde.
Vi forestiller os, at du har en god forståelse for
begreber og processer indenfor IT Sikkerhed og beredskab. Måske er du på dit
sidste skoleår eller netop uddannet fra Professionshøjskolen, ITU o. lign.
eller du har erfaring med enten IT Sikkerhed eller beredskab.
Du behøves ikke være IT-uddannet, og vi er åbne overfor
kandidater med lidt såvel som meget erfaring. Du skal kunne arbejde
selvstændigt og struktureret med bl.a. compliance og governance, og du er god
til at skabe struktur i hverdagen for dig selv og dine kollegaer.
Vi forventer at du har gode kommunikative færdigheder. Du
kan formidle og have en åben dialog omkring IT Sikkerhed og beredskab i banken
og løbende følge op på, at organisationen efterlever de opstillede krav på en
god og ordentlig måde. Det er et krav, at du behersker dansk og engelsk i
skrift og tale.
Det vil være et plus, hvis du har kendskab til Microsoft
cloudtjenester, BEC Financial Technologies og/eller samarbejde med en
tilsvarende stor outsourcing partner. Men det er ikke et krav.
Dig som person
Vi forventer, at du med udgangspunkt i faglig stolthed og
høj grad af pligtopfyldelse, er nysgerrig på udvikling inden for IT Sikkerhed
og beredskab. Du er en teamspiller der forstår at trække på din faglighed,
således at denne bringes videre til både team og banken. Som person er du
nysgerrig, og ønsker løbende at udbygge din viden og færdigheder. Du er i stand
til at følge processer og aftalte forløb, men kan samtidig påpege forbedringer,
hvor det observeres.
IT Sikkerhed og beredskab
Afdelingen IT Sikkerhed og beredskab er sammen med
afdelingerne Workplace, cloud & platform, Data Management og Udvikling og
automatisering ansvarlig for en sikker og stabil IT-leverance til hele banken.
Bankens IT-område beskæftiger i alt 35 medarbejdere og er
centralt beliggende i Glostrup.
Attraktiv arbejdsplads
Arbejdernes Landsbank har de mest engagerede medarbejdere
i sektoren, og det understøtter vi på flere måder:
- Vi prioriterer udviklingsmuligheder gennem kurser,
efteruddannelse og e-learning, som løbende opdateres med relevante og spændende
forløb.
- Vi tilbyder en arbejdsplads, som er rangeret #3 ud af
Danmarks 25 største pengeinstitutter målt på det bedste image som arbejdsplads
i 2021 (FW Insight rapport).
- Vi tilbyder en god pensionsordning, ekstra ferieuge, 5
omsorgsdage, ekstra ferietillæg, bonusordning samt sundheds- og tandforsikring.
- Vi udlever vores værdier i hverdagen i form af
ordentlighed, forretningsansvar, fællesskab og åbenhed. Det gælder over for
medarbejdere, kunder og samfundet som helhed.
Send os dit CV og ansøgning senest d. 9. december
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at
kontakte IT Sikkerheds- og Beredskabs Chef, Bernhard Franzpötter på tlf.: 21 57
97 93 eller bef@al-bank.dk. Vi holder løbende ansættelsessamtaler.