Trafikstyrelsen

Trafikstyrelsen,

Skanderborg
26-09-2022

Har du erfaring med regnskab og motiveres du af topaktuel sagsbehandling hos Minksekretariatets 2. instans?

Kontakt

Trafikstyrelsen

Carsten Niebuhrs Gade 43
1577
København V
Danmark
Tlf: +45 72 2188 00
Praktisk information
Oprettet:
26-09-2022
Udløber:
10-10-2022
Kviknummer:
LJA-84066103
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Da millionvis af mink måtte aflives som følge af Covid-19, efterlod det landets minkerhverv og følgeerhvervsvirksomheder med store tab. Erstatningerne er nu ved at blive fastsat. Derfor søger vi økonomiske kompetencer, der kan bistå overerstatnings- og taksationskommissionerne med at behandle klager over 1. instansens afgørelser. For at lykkes har vi brug for dygtige medarbejdere.

 

Det er her, du kommer ind i billedet!

 

Du bliver en vigtig medspiller i et sekretariat med fokus på høj kvalitet og et godt sammenhold.

Et godt arbejdsklima er vigtigt for os. Her arbejder du 37 timer om ugen, med afsæt i en sund work-life balance. Du får betalt frokostpause, flekstid, adgang til Fitness faciliteter og rådgivning hos Falck Healthcare. Efter din opstart kan der blive mulighed for hjemmearbejde med fokus på at skabe et fleksibelt arbejdsliv for dig.  

 

Du vil træde ind på en arbejdsplads med kollegaer, som er topmotiverede for at give en korrekt og ensartet behandling til minkavlerne og følgeerhvervene. Vi er et sekretariat med en stærk pionerånd, entusiasme samt stor evne og vilje til at komme i gang med opgaveløsningen. Vi værner om vores sammenhold gennem forskellige sociale arrangementer som fx fredagsbar, sommerfest og julefrokost, mv.

 

Dine arbejdsopgaver

Din primære opgave er at indgå i sagsbehandlingen af minkavlernes og følgeerhvervenes klage over erstatningsopgørelsen. Det indebærer særligt at behandle og kontrollere/vurdere oplysninger om minkavlernes virksomheder/følgeerhverv, herunder eventuel genberegning af erstatning på baggrund af de fastsatte bestemmelser i lovgrundlaget.

 

I tæt samarbejde med sekretariatets øvrige økonomer, juridiske og administrative medarbejdere behandles sagerne tværfagligt ved hjælp af vores forskellige kompetencer. Du skal derfor kunne formidle økonomiske forhold og problemstillinger til kollegaer med en ikke-økonomisk baggrund.

 

Din profil

Vi forestiller os, at du har en videregående uddannelse som cand.merc.aud., cand.merc. eller lignende. Det er en fordel, hvis du er stærk til overbliksdannelse samt god til talsammenhænge. Men det vigtigste er, at du har gå-på-mod og har lysten til at kaste dig ind i faglige og komplekse opgaver, og hvor du undervejs skal være med til at udvikle processer og finde løsninger. Du vil hurtigt få egne ansvarsområder, samtidig med at du vil blive en del af et internt oplærings- og sparringsmiljø gennem sidemandsoplæring og ved deltagelse i interne onboarding kurser.

 

Løn og ansættelsesforhold

Ansættelsen er fra den 1. december 2022 og sker efter gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Finansministeriet. Lønmæssig indplacering sker på baggrund af erfaring og kompetencer. Stillingen er tidsbegrænset til midten af 2025 med mulighed for forlængelse. Arbejdsstedet er Danmarksvej 26, Skanderborg.

 

Yderligere information

Du kan få mere at vide om stillingen hos Sekretariatschef, Birgitte Østergaard Simonsen på tlf. 3012 5237. For spørgsmål om personaleforhold kan du kontakte HR-Partner, Sofie Kirkegaard på tlf. 4178 0201.

 

Ansøgning

Send din ansøgning samt eksamensbeviser til os inden mandag den 10. oktober 2022, kl. 12.00.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i slutningen af uge 41 og 2. samtaler i midt/slut uge 42.

 

Minksekretariatet ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

 

Du kan læse mere om Minksekretariatet på https://www.minksekretariatet.dk/

  

Trafikstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet. Vi har ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, luftfart og havne, og vores kerneområder er tilsyn og regulering af transportområderne. Vi har en bred opgaveportefølje, der er placeret mellem det politiske niveau og branchernes virksomheder.

 

I styrelsen er vi mange forskellige faggrupper og udgør derfor en bred vifte af specialister og generalister. Vi sætter pris på høj faglig kvalitet, vidensdeling og et godt kollegaskab. Vi lægger samtidig vægt på at sikre en arbejdsdag, der giver plads til fritid og familieliv.

 

 

Med en jobagent modtager du en e-mail, når der opslås jobannoncer, der matcher denne søgning - så er du altid opdateret

Virksomhedsprofiler