Arbejdernes Landsbank

Arbejdernes Landsbank,

København
28-01-2022

CRM Manager til Marketing

Kontakt

Arbejdernes Landsbank

Banegårdspladsen 1
København
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
28-01-2022
Udløber:
18-02-2022
Kviknummer:
LJA-83297140
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Finans, forsikring og bank,
IT og web,
Ledelse,
Salg og marketing
Beliggenhed
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Som CRM Manager hos Arbejdernes Landsbank bliver du en del af et dynamisk og dedikeret Marketing-team med fokus på at skabe en sammenhængende kundeoplevelse, der leverer på bankens strategi og brandposition.

 

Du får en central rolle i vores nye digitale strategi

Vi har netop lanceret ny digital strategi med fokus på at udnytte viden om den enkelte kunde til at skabe involverende digitale dialoger, som styrker relationen til banken og gør, at vi kan møde kunden mere relevant i vores rådgivning - både i vores platforme og i filialerne. Du kommer med på rejsen fra start, og du vil få en central rolle, når strategien skal omsættes til konkrete oplevelser i 1:1 kontakten med både leads og kunder.

 

Dit vigtigste fokusområde vil være aktivering og udnyttelse af Salesforce-platformen i arbejdet med kunderejsen. Her vil du være med til at sætte retning for, hvordan vi skal arbejde med data, segmentering, journeys, budskaber, indhold og ikke mindste integrationen til bankens digitale platforme og kundens dialog med kundeservice og rådgiverne i filialerne. Du vil også få ansvar for at projektlede implementeringen af de indsatser, som du er med til at prioritere. Rollen kræver altså et integreret mindset, hvor du kan forholde dig til, hvordan kommunikation og oplevelser skal bindes sammen af data og teknologi for at understøtte en empatisk digital kundeoplevelse og samtidig nå de strategiske målsætninger.

 

Dine ansvarsområder som CRM Manager

Du vil blandt andet skulle arbejde med:

 

  • Kunderejsens faser, herunder identifikation, evaluering og prioritering af konkrete kundeoplevelser
  • Udarbejdelse og implementering af segmenteringsmodeller til både beslutningstagen og målretning af kundedialogen
  • Identifikation og aktivering af relevant kundedata og -indsigt, herunder hvordan data skal indsamles og anvendes
  • Udvikling af journeys og indhold til Salesforce Marketing Cloud baseret på den definerede kunderejse herunder at identificere KPIer og eventuelle krav til teknologi, data, test og vedligeholdelse
  • Projektledelse af konkrete indsatser, fx data harvest aktiviteter, gamification, adfærdstriggers eller rådgivende indsatser baseret på kundens livssituation
  • Udvikling af vores Salesforce-kompetence, sådan at vi hele tiden udnytter platformens funktioner til at skabe størst mulig værdi for både banken og vores kunder


Vi forventer ikke, at du kan løfte alle de definerede opgaver alene, men at du har forståelse for dem, og at du kan drive projekterne og sikre, at vi kommer i mål inden for defineret scope, hvad end der er tale om strategiske leverancer eller konkrete kundevendte aktiviteter. For hver enkelt opgave defineres roller og ansvar blandt dine kolleger i både marketing og resten af organisation samt hos eventuelle samarbejdspartnere.

 

Da meget af dit arbejde vil være centreret omkring udnyttelse af vores Salesforce-platform, skal du have en solid og også gerne praktisk forståelse for Marketing Automation og platformens potentialer. Det vil dog ikke være dit ansvar at implementere eller vedligeholde journeys og indhold.

 

CRM-funktionen er ny i Arbejdernes Landsbank, og du vil få stor indflydelse på prioritering og planlægning af dine egne opgaver. Du vil være med til at forme vores tilgang til arbejdet med kunderejsen og definere, hvordan funktionen kan udvikles på sigt.

 

Dine faglige og personlige kompetencer

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund på bachelor niveau, og du har erfaring med CRM fra en lignende funktion, enten i en virksomhed eller på bureau.

 

Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde med komplekse organisationer og værditilbud som fx bank, forsikring, pension, tele eller lignende. Dette er dog ikke et krav.

 

Vi forventer, at du har et godt planlægningsgen, at du kan finde balancen mellem at tage initiativ og komme i mål, og at du hele tiden har overblik over fremdriften på både det samlede roadmap og det enkelte projekt.

 

Da området er nyt, vil du sandsynligvis møde mange uafklarede spørgsmål og udfordringer i dit arbejde, både hvad angår strategiske prioriteringer, teknologi og samarbejde. Her skal du have lyst til at bidrage konstruktivt og til at finde løsninger på, hvordan vi i fællesskab kommer tættere på målet om den sammenhængende kundeoplevelse.

 

Det er vigtigt, at du er motiveret af at være med til at bygge CRM-funktionen og kunderejsen op fra bunden, og at du er komfortabel med at tænke og arbejde på både strategisk og operationelt niveau selvfølgelig i samarbejde med dine dygtige kolleger og eventuelle samarbejdspartnere.

 

Du vil blive en del af et team på 11 medarbejdere med mange forskellige profiler, men med en stærk holdånd. Vi har en positiv og energisk tilgang til vores arbejde, og vi hjælper hinanden ved hver især at bringe vores specialer i spil på tværs til de mange forskelligartede opgaver, vi løser. Derfor vil vi sætte pris på at du også har lyst til både at lære af dine kolleger og agere sparringpartner for dem

 

Du bliver en del af Marketing og danskernes foretrukne bank for 13. år i træk

Du vil referere til Marketingchef Mark Bartram, og dit arbejdssted bliver helt oppe på 8. sal i vores hovedkontor Panoptikon ved Hovedbanen i København så din udsigt bliver god! Arbejdernes Landsbank er kåret som danskernes foretrukne bank for 13. år i træk og vores høje kundetilfredshed hænger sammen med vores højt engagerede medarbejdere. Vi vægter vores værdier Fællesskab, Åbenhed, Forretningsansvar og Ordentlighed meget højt. Vi tilbyder ligeledes en række medarbejdergoder, som bl.a. omfatter sundhedssikring, tandforsikring, ekstra uges ferie, omsorgsdage, ekstra ferietillæg og bonusordning.

 

Vi glæder os til at modtage dit CV og ansøgning senest d. 18. februar 2022

Har du spørgsmål til stillingen eller Arbejdernes Landsbank, er du velkommen til at kontakte Marketingchef Mark Bartram på tlf. 38 48 47 55.

Med en jobagent modtager du en e-mail, når der opslås jobannoncer, der matcher denne søgning - så er du altid opdateret

Virksomhedsprofiler