Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges.
Opslaget vises udelukkende som reference
Drømmer du om et job, hvor du kan bruge dine evner til at skabe struktur, og har du interesse i at arbejde indenfor compliance- og governance-området? Kan du se dig selv i et stærkt fagligt miljø, hvor du kommer til at forme kontrolstyringen på området? Så har du nu mulighed for at blive en del af Treasury Operations i Nykredit.
Dit kommende job
Treasury Operations er en del af Funding & Kapital som har ansvaret for udstedelse og salg af realkreditobligationer, styring af Nykredits kapital og balance, udvikling af realkreditproduktudbuddet samt styring af koncernens likviditet og udstedelse af Nykredits egen gæld.
Treasury Operations har ansvaret for det samlede overblik over ikke-finansielle kontroller og forretningsprocesser. Vi indberetter CIBOR kvotering. Vi deltager i projekter inden for finansiel infrastruktur. Vi er involveret i emissioner og indfrielser af Nykredits realkreditobligationer. Vi er desuden ansvarlige for at udvikle vores fonds- og porteføljestyringssystem SimCorp Dimension. Sidst, men ikke mindst, har vi ansvar for, at Funding & Kapital er en effektiv del af Nykredits første forsvarslinje, så vores risici bliver styret ansvarligt.
Dine opgaver
Du får en enestående mulighed for at komme helt tæt på realkreditudstedelsen. Dine opgaver kommer til at spænde bredt indenfor compliance og governance og ofte i et tæt samarbejde med andre kolleger og afdelinger. Der vil være en stor variation i opgavernes art, og du vil få en høj grad af medindflydelse på, hvordan de skal løses.
Dine primære ansvarsområder vil være:
- at være med til at styre processen omkring udarbejdelse og vedligeholdelse af områdets styringsdokumenter
- persondatabeskyttelse og ansvarlig for gennemførsel af kontroller på området
- udvikling og forbedring af kontrolsetuppet i området, bl.a. til sikring af, at datakvaliteten styres korrekt
- at sikre, at områdets mange IT løsninger efterlever politikker og retningslinjerne og er registreret korrekt i Nykredits IT overbliksværktøjer
- udførelse af opgaver tilknyttet emission- og indfrielsesprocessen.
Din baggrund
Som person er du god til struktur og til at skabe overblik. Du har et stærkt værdisæt i forhold til ordentlighed og trives med en udadvendt rolle, men du får også mulighed for at fordybe dig i opgaverne på egen hånd. En del opgaver kræver nemlig, at du skal igangsætte konkrete handlinger ift. de krav som vi pålægges. Du skal ikke selv udføre alle opgaver inden for dit primære ansvarsområde, men være den drivende og koordinerende kraft.
Fagligt har du et stærkt administrativt fundament. Måske stammer din uddannelse eller erfaring fra grænseområdet mellem jura, compliance og forretning. Vi hører også gerne fra dig, hvis din erfaring stammer fra andre jobs eller brancher, hvor der lægges vægt på dokumentation og efterlevelse af standarder. Din uddannelsesbaggrund kunne være akademisk, men du kunne også have en anden baggrund kombineret med erfaring inden for området. Har du præference for at arbejde på deltid hører vi også gerne fra dig.
Din nye arbejdsplads
I Treasury Operations er vi otte medarbejdere plus to studenter. Vi skaber vores resultater gennem et samarbejde baseret på åbenhed og tillid. Vi har et stærkt fagligt miljø og lægger samtidig stor vægt på trivsel og holdånd, kombineret med fokus på din faglige og karrieremæssige udvikling.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen eller Nykredit som virksomhed og arbejdsplads, er du velkommen til at kontakte afdelingsdirektør Erik Holbek på tlf. 44 55 49 87 eller seniorrekrutteringspartner Christian L. Henningsen på tlf. 44 55 18 43.
Vi læser ansøgningerne hurtigt, og indkalder løbende kandidater til en indledende samtale, hvor vi kan lære hinanden bedre at kende. Vi glæder os til at læse din motiverede ansøgning, som bedes ledsages af dit CV.