PenSam Bank

PenSam Bank,

Farum
12-10-2017

Investment Controller til Back Office

Kontakt

PenSam Bank

Jørgen Knudsens Vej 2
3520
Farum
Praktisk information
Oprettet:
12-10-2017
Udløber:
13-10-2017
Kviknummer:
LJA-50102762
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Finans, forsikring og bank
Beliggenhed
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger en Investment Controller, der er motiveret til at medvirke i sikringen af kvalitet i opgaverne inden for Fondsadministration med fokus på den daglige administration i forbindelse med investeringsaktiverne.


Back Office er en del af Finansiel Styring, som varetager opgaver inden for regnskab, risiko, jura, omkostningsstyring, strategi, administration af investeringsaktiver samt likviditetshåndtering.


Back Office-funktionen spænder bredt og er bindeled mellem Investeringsafdelingen og resten af organisationen.


Back Office har hovedansvaret for følgende opgaver:

  • administration af Private Equity-, Kredit-, Ejendoms- samt Infrastrukturfonde, som dækker over kontrol af regnskaber og værdiansættelser samt håndtering af løbende pengestrømme

  • kontrol og afvikling af PenSam Gruppens samlede investeringsaktiver på ca. 120 mia. DKK

  • Collateral Management og herunder registrering af transaktioner og kontakt med modparter

  • kontrol og opfølgning af clearingsrelaterede aktiviteter

  • likviditetsstyring i form af kort forecast samt afstemning af konti

  • indberetninger til Finanstilsynet og Nationalbanken og rapportering til ledelsen i PenSam

  • opsætning af nye investeringsprodukter i forhold til bogføring, afvikling og prisfastsættelse drift og videreudvikling af administrationssystemet Simcorp Dimension, herunder implementering af nye funktionaliteter og optimering af eksisterende processer

Om jobbet

Vi søger en dygtig og ambitiøs kollega, der kan indgå som en del af teamet omkring kontrol, afvikling og afstemning af PenSams portefølje af investeringer.


Dine opgaver vil blandt andet omfatte;

  • bogføring af finansielle transaktioner og afstemning heraf

  • ansvar for at opsætningen er compliant med gældende lovgivning

  • daglig håndtering af sikkerhedsstillelse, der indebærer registrering af handler samt kommunikation med finansielle modparter og tilhørende afstemning og kontrolopgaver

  • kontrol, instruktion og opfølgning på afvikling af handler gennem depotbanken

  • kontrol og afstemning af stamdata, kurser og registreringer i Simcorp Dimension

  • opsætning af nye handelsmodparter i SimCorp Dimension, herunder vedligeholdelse af SSIer

  • deltagelse i udviklingsprojekter omkring forbedringer af processer i og omkring Simcorp Dimension

  • diverse ad hoc opgaver der kan gå på tværs af organisationen

Du vil i perioder med ferie skulle kunne indgå som backup i afdelingens øvrige opgaver, hvilket også giver mulighed for at udvide din faglige horisont.


Hvem er du?

Stillingen kræver, at du er detaljeorienteret og er i stand til at træffe selvstændige beslutninger. Du er udadvendt, serviceminded og sætter en ære i at få opgaverne i mål. Stillingen bærer præg af, at en stor del af opgaverne er rutinebaserede, men Back Office er i rivende udvikling. Det er derfor vigtigt, at du er drevet af en kontinuerlig lyst til at forbedre vores daglige processer og arbejdsgange.


Vi forestiller os, at du har 2-5 års relevant erfaring fra en lignende stilling med forståelse for regnskab og controlling af finansielle produkter.


Du har formentlig en videregående uddannelse, f.eks. en HD (R) eller HD (F). Du har let ved at arbejde med og forstå it-systemer, og du har erfaring med Excel på et højt niveau (gerne VBA/SQL). Det er desuden en stor fordel, hvis du har erfaring med Simcorp Dimension.


Hvad tilbyder vi?

Du bliver en del af Finansielt Styring, hvor vi har travlt. Opgaverne spænder bredt, og du vil få mulighed for berøring med alle typer af investeringsaktiver. Du får et stort fagligt netværk gennem vores tætte samarbejde med Investeringsafdelingen, Risikostyring, Økonomi og vores forskellige finansielle modparter. Derudover tilbyder vi en høj grad af fleksibilitet, så du kan skabe balance mellem dit arbejde og dit privatliv. Backoffice er et team på 6 medarbejdere, hvor der er plads til et godt grin i en kompleks hverdag.


Vil du vide mere?

Vil du vide mere, er du meget velkommen til at ringe til chef for Backoffice Nicolai Langbjerg på + 45 44 39 36 90.  

Med en jobagent modtager du en e-mail, når der opslås jobannoncer, der matcher denne søgning - så er du altid opdateret

Lignende job
Virksomhedsprofiler