Jyske Bank

Jyske Bank,

Silkeborg
28-07-2020

Driftsspecialist til Jyske Invest Fund Management

Kontakt

Jyske Bank

Vestergade 8-16
8600
Silkeborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
28-07-2020
Udløber:
10-08-2020
Kviknummer:
LJA-80744311
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Administration,
Finans, forsikring og bank,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Her er et udviklende og spændende job knyttet til en af Danmarks største investeringsforeningsgrupper
Vil du være en del af en effektiv og kvalitetsbevidst administration i investeringsforvaltningsselskabet Jyske Invest Fund Management A/S, der har ansvaret for den daglige drift af Jyske Invest investeringsforeningerne og disses 67 forskellige afdelinger?  

For at kunne stå stærkere på banen fremadrettet, søger vi en driftsspecialist til vores back-office funktion i team Accounting and Management Support.

Om Jobbet
Som driftsspecialist vil dine arbejdsopgaver primært være:

  • Kontrol af transaktioner i værdipapirer og valuta
  • Afstemning af konti og værdipapirbeholdninger mv.
  • Daglig håndtering af corporate actions som renter, udbytter, nytegninger mv. på udenlandske aktier og obligationer
  • Diverse indberetninger til myndigheder mv.
  • Opgaver i forbindelse med halv- og årsregnskaber
  • Løbende ajourføring af diverse dokumenter

Du skal deltage i den løbende udvikling og automatisering af teamets administrative processer, hvilket kræver et vist fagligt niveau.

Selskabet høj kvalitet i administration af kapitalforvaltning
I den samlede administration bag Jyske Bank-koncernens kapitalforvaltningsaktiviteter er vi ca. 25 medarbejdere, hvoraf størstedelen er ansat i investeringsforvaltningsselskabet Jyske Invest Fund Management A/S. Selskabet er overordnet opdelt i fire teams:

  • Portfolio Operations
  • Data Management
  • Investment Controlling
  • Accounting and Management Support

Vi håndterer investeringer for over 75.000 investorer, som med rette forventer investeringer og administration af høj kvalitet.

Lige midt i dette felt ligger nu en spændende jobmulighed. Det handler om at sikre, at investeringerne kan administreres sikkert og effektivt.

Din profil
Du har en relevant uddannelse, gerne indenfor den finansielle sektor. Du har derudover erfaring med værdipapirer fra en lignende stilling eller anden omfattende erfaring fra den finansielle sektor.

Vi forventer, at du:

  • har et godt kendskab til værdipapirer generelt og teorien bag de mest gængse værdipapirstyper,
  • er detaljeorienteret og vedholdende,
  • har fokus på at levere i høj kvalitet samt at udvikle dig sammen med dit team,
  • kan arbejde såvel selvstændigt som i teams indenfor frie arbejdsrammer,
  • kan kommunikere på tværs med andre teams og interessenter,
  • forstår at bruge digitale værktøjer,
  • behersker engelsk både skriftligt såvel som mundtligt,
  • har en relevant uddannelsesmæssig baggrund.

Arbejdet foregår i et motiverende arbejdsmiljø, hvor samspil med kompetente kolleger foregår i en humoristisk og afslappet tone.  Vi fokuserer på at skabe resultater i form af effektivisering og høj kvalitet i udførelsen af opgaverne.

Ansøgning

HR Partner Tina Dejbjerg vil tage sig af din ansøgning. 

Med en jobagent modtager du en e-mail, når der opslås jobannoncer, der matcher denne søgning - så er du altid opdateret

Lignende job
Nykredit, Center Middelfart
Middelfart, Fyn
Nykredit - Center Viby
Aarhus, Østjylland
Virksomhedsprofiler